Frum
Fils
Marc Verdaguer 23-02-2009 - 23:58:02
Repetici del Ple dels Pressupostos 2009


Tal i com es pot comprovar pel registre dentrada del document que varem presentar a lAjuntament (el teniu a la notcia digital de El 9 Nou, adjunto el link corresponent http://www.el9nou.cat/noticies.php?codi_noticia=7863&ed_ov=o ) el recurs de reposici ja estava presentat a lajuntament abans de la celebraci del ple. s a dir, no varem anunciar que presentarem sin que ja estava presentat. De la mateixa manera, el recurs de reposici presentat no s per impugnar el ple, sin el nomenament del secretari. Com a conseqncia daquest fet el ple pot ser declarat nul de ple dret perqu el nomenament no va seguir el procs administratiu que havia de seguir.

Les frases de lAlcalde sn correctes, ens va dir textualment que el grup de CiU vol posar pals a les rodes al funcionament del poble. Magradaria recordar al Sr. Alcalde de qu el seu grup municipal t majoria absoluta, i que amb aquesta pot aprovar tot el qu vulgui. Ara b, aix no treu de qu la llei i el procediment administratiu es compleixi. I en aquest punt s on juguem un paper important els grups poltics de loposici que ens toca vetllar perqu la llei es respecti i si hi ha un procediment a seguir per a nomenar un secretari es segueixi.

En relaci de larticle de la llei que va llegir el secretari a petici de lalcalde et podem explicar el segent: Larticle en qesti s lapartat 3er de larticle 30 que surt en el nostre mateix recurs de reposici. Com molt b expliquem i argumentem jurdicament, aquest apartat fa referncia a secretaris accidentals. Tal com diu el recurs nomenar amb carcter accidental un funcionari de la mateixa entitat. I aqu est la part important de la qesti: la diferncia entre accidental i inter.

- Accidental s una persona del mateix ajuntament o entitat que supleix temporalment un crrec. Per exemple, quan lalcalde sen va de vacances llavors per decret dalcaldia es designa el primer tinent dalcalde com a alcalde accidental. I fixeu-vos que el que no es fa s nomenar-lo alcalde inter.

- Inter s quan una persona de fora de lajuntament o entitat supleix temporalment un crrec.

El secretari anomenat duna manera no legal no forma part de lAjuntament de Calldetenes, i en la part de larticle que va llegir va voler justificar el nomenament dient que era accidental quan realment ell s un secretari inter. O sigui que la defensa que varen fer secretari i alcalde emparant-se en la llei va ser errnia.

Fa temps vares demanar que els regidors expliqussim aquests aspectes que moltes vegades confonen als espectadors i fins i tot als mitjans de comunicaci. Espero doncs que ho trobis b. No s que en les vulguem donar dentesos, sin de persones que tenen ganes daprendre i de compartir els nostres coneixements. Si hi ha alg que ens pugui precisar ms aquesta informaci ho acceptarem i li agrairem.

Els fonaments jurdics exposats en el nostre recurs de reposici sn clars i contundents. Tinc el convenciment de qu el recurs prosperar i es declarar nul el nomenament del secretari. Sc del parer de qu la veritat sobre cam, i que encara que la Direcci General dAdministraci Local s dERC, no pot defensar una cosa que est mal feta. I en tot aquest afer s un tema secundari que el secretari nomenat sigui el cap de la secci local dERC dun poble ve.

En els pressupostos que es varen debatre no em vull allargar massa ja que s un tema prou important com per treballar-lo o explicar-lo en una altra intervenci. Noms comentar-ne dos apunts:

1.- Linforme econmic-financer de lexpedient dels pressupostos (que hi era perqu nosaltres el varem trobar a faltar i el varem demanar) diu clarament que no segueix el pla de sanejament aprovat en el ple del 16 doctubre. Amb quina intenci fas un pla de sanejament econmic per a reduir el fort romanent de tresoreria negatiu que arrosseguem si al cap de 3 mesos ja no el penses complir?

2.- Linforme tamb parla clarament de les conseqncies duna desinversi. Siguem clars, hi ha una part molt gran daquestes inversions que no tenen finanament. Com podem fer inversions si no hi ha diners per a pagar-les? Al final els que en paguen les conseqncies no sn noms els provedors escanyats, sin el poble que hi ha al darrera.

I finalment, ja per acabar i no allargar-me ms, no ens varem abstenir en tots els punts, sin que varem votar en contra dels pressupostos i del punt 7 daprovaci inicial del projecte i urbanitzaci de lentorn de la zona esportiva. Ens varem abstenir en tota la resta de punts, no pas com a mostra de desacord en la celebraci del ple, sin per conseqncia jurdica amb el recurs presentat.

Salutacions ben cordials,

Portaveu CiU Calldetenes.






  213:0
Grup Municipal de PDeCAT de Calldetenes